Wednesday, March 2, 2011

Re: { Makmal-Sains } penempatan pembantu makmal di pejabat

 

WA'ALAIKUMSALAM....
Mengikut pengamatan saya, (dari statement sdri).... PM SEWAJARNYA  berada dimakmal disebabkan 'core bzness'nya ialah menyediakan bahan/peralatan/radas dan kerja2 penyediaan bagi PnP dimakmal sains. Diskripsi/skop  tugasnya memang begitu so...kalu ia berada dipejabat dan membuat kerja2 pengkeraniian ini sebenarnya telah tidak mengikut kehendak jawatan PM itu sendiri. Jika ianya berlarutan ianya akan menjejaskan PnP dimakmal itu sendiri.....Kami (Kesatuan) telah dimaklumkan oleh pihak BPSM, Cawangan Dasar dan Cawangan Keutuhan (KPM) iaitu mana2 pelanggaran peraturan tersebut boleh dikemukakan ke KPM dengan memaklumkan lokasi/siapa pm/arahan utk membuat kerja2 tersebut (pengkeranian) supaya tindakan pembetulan boleh dilakukan oleh KPM. Masalah diperingkat ini ialah kebanyakkan kes2 tersebut tidak dimaklumkan secara terperinci berikutan ketidakberanian individu2 tersebut. Nasihat saya sekiranya ianya membebankan PM itu maka boleh lah mereka menyalurkan melalui KSKM beserta dgn bukti/dokumen arahan atau apa2 saja yg boleh memberi justifikasi terhadap kes ini.
 
Ashaari Maarof, PPW
Setiausaha Agung
Kesatuan Sekerja Kakitangan Makmal (KSKM)
Kementerian Pendidikan Semenanjung Malaysia


From: eiyzu <iniaruzi_auni@yahoo.com.my>
To: Makmal-Sains@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 2 March 2011 13:05:11
Subject: { Makmal-Sains } penempatan pembantu makmal di pejabat

 

salam...sya ingin bertnya kpda setiausaha kesatuan sekerja kakitangan makmal...

wajarkah penempatan pembantu makmal c17 ditempat dipejabat..untuk menjalankan kerja2 perkeranian.sedangkan spatutnya dimakmal.
adakah tidak mencukupi pembantu tadbir di sekolah2 hingga melibatkan pembantu makmal membuat perkeranian..ni salah dr skim perkhidmatan


__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment