Thursday, June 24, 2010

Re: { Makmal-Sains } Pemangkuan C22

 

Assalamualaikum Puan Anita,

Terima kasih diatas INFO yang diberikan....

Daripada:
Halimah Mahfodz
PM SMK Ulu Tiram
Johor Bahru Johor


From: nita md nor <nitanor@yahoo.com>
To: Makmal-Sains@yahoogroups.com
Sent: Fri, June 25, 2010 9:12:03 AM
Subject: { Makmal-Sains } Pemangkuan C22

 

salam buat rakan-rakan,
 
memang dinyatakan kekosongan di johor ada 11 tetapi yang lebih sedihnya jabatan hanya baru menjalankan tugas untuk mengedarkan iklan tersebut atas alasan terlepas pandang kerana mengurus dan mengutamakan urusan yang dah hampir date line.  baru saja semalam sya menghadiri mesyuarat di JPN memaklumkan barulah perkara tersebut ditimbulkan.  sebarang siaran bagi sekolah di bawah JPN akan disalurkan ke PPD masing2 sebelum tiba disekolah; memang ada kelewatan.  kerana itu apabila rakan-rakan di johor bertanya dan mana-mana rakan yg menghubungi saya telah saya edarkan melalui email masing2 atau jab. masing2 kerana peringkat sekolah belum menerima siaran tersebut dan perlu diingatkan rakan-rakan di johor bahawa sekolah yang dibawah jabatan perlu memohon melalui KJabatan ke PPD dan ke JPN sebelum dipanjangkan ke kementerian, kecuali sekolah di bawah Kementerian seperti SBP dan Matrik.  walau date line kementerian 15 Julai tetapi date line bagi PPD dan JPN akan menjadi lebih pendek dari itu.  oleh itu segala dokumen telah disediakan dan dikemaskini dan perlu diingatkan, pastikan penyata rekod perkhidmatan adalah dikemaskini. .. ini amat penting.  sekiranya rakan2 telah mendapat APC pada thn ini juga pastikan ianya telah dinyatakan di dalam penyata tersebut.  sekarang penyata itu bagi PTJ berada di sekolah masing2 maka tidak menjadi masalah untuk memastikannya.
mengenai 11 kekosongan di johor juga jawapan sahih masih belum diperolehi, Pn. Salmah (EO Kanan) di JPN sendiri baru maklum semasa saya jelaskan kepada beliau.  pengemaskinian kini dilakukan dan jawapan kekosongan tersebut akan didapati seawal hari ini dan selewatnya rabu minggu depan.
secara peribadi saya menggalakkan rakan2 memohon... cuma yelah perkataan penalti memang tidak cantik.  masa saya dahulu perkatan sanggup atau tidak memang diberi pilihan tetapi saya kata sanggup aje kerana pengetua saya dahulu kuat menggalakkan saya memohon dan soal mana belakang cerita TETAPI tiada perkataan penalti 2.  PENALTI ini bukan merupakan hukuman berbentuk bayaran atau menganggu urusan KUP tetapi ianya adalah sama seperti BLACK LIST atau dikemudiankan kedudukan dalam senarai mohon naik pangkat atau kurang sedikit 'tidak dipertimbangkan kenaikan pangkat' jika mohon semula pd masa akan dtg mungkin utk tempoh tertentu.  buatlah sembahyang istikharah.. .. itu juga adalah pilihan kita bagi umat islam.
 


__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Get real-time World Cup coverage on the Yahoo! Toolbar. Download now to win a signed team jersey!

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment