Wednesday, May 26, 2010

{ Makmal-Sains } facebook medium penyampaian

 

di sekolah saya skrg ramai guru mempunyai akaun fb termasuk pengetua, PK1, PKHEM dan PKKK. begitu juga beberapa org di pejabat am. justeru itu, melihat kepada perkembangan ini saya melihat fb sebagai satu medium tambahan utk menyampaikan apa yg telah dibuat di makmal dan apa tugas yg dilakukan. namun, privacy akaun fb khas yg saya buat hanya utk dilihat kakitgn sekolah shja (only freinds). apa yg saya buat adalah dgn upload foto yg berkenaan. begitu juga dlm menyampaikan sebarang maklumat seperti ketibaan stok baru saya mesej imej scan d.o atau invois stok berkenaan. dgn cara ini pengetua, guru kanan dan guru2 lain boleh tau apa yg PM buat di makmal dan apa tugas pembantu makmal. mereka jarang masuk dlm stor atau pejabat makmal, maka utk mengetahui tugasan kami PM perlulah diwar-warkan. ini dpt menolak anggapan negatif segelintir mereka yg PM hanya duduk goyang kaki di dalam makmal. apa2 info dan ucapan juga boleh disampaikan melalui fb. fb utk kebaikan digalakkan krn ia boleh mendekatkan kita sebagai PM dgn guru serta pentdbir sekolah.


tp setiap sekolah rasanya berbeza... hnya pengetua dan pentadbir yg berfikiran terbuka saja boleh menerima perubahan. ini satu contoh drpd inovasi dan kreativiti dlm organisasi. 

__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment